Wolfenstein: Enemy Territory
Cunoscut ca Woodstock-ul jocurilor pe calculator, QuakeCon e una din cele mai mari întâlniri ale înrăiților după cadre pe secundă. Anul acesta, printre demonstrații cu gloanțe, grenade și rachete - toate în jocuri proprietare (sâc!), s-au ținut și câteva prezentări. În una din ele, John Carmack, co-fondatorul id Software, a anunțat disponibilitatea codului sursă pentru jocurile Wolfenstein: Enemy Territory și Return to Castle Wolfenstein sub licența GNU GPL.
Carmack este cunoscut ca un susținător al mișcării de eliberare a programelor. În general, id Software a eliberat codul sursă al motoarelor lor grafice la aproximativ 5 ani după lansare. Așa au făcut și cu motoarele din spatele Quake 1, 2, și 3, Doom 1 și 2. Această politică a permis fanilor să continue dezvoltarea jocurilor, să adauge funcții noi și să repare defectele. Unul din proiectele susținute de comunitate este ioquake3.
Ca utilizator de rând, de ce te-ar interesa asta? Pentru că tipii de la ioquake, având acces la codul sursă pentru jocurile de mai sus au reușit să facă minuni. Le-au făcut să arate mai bine, să le facă compatibile cu modificările create de comunitate precum OpenArena, UrbanTerror, TrueCombat:Elite, Tremulous și să le facă să ruleze pe telefoane - Android, Symbian și Maemo - și chiar pe cuptoare cu microunde.
Comentarii
Așa e nicu, nu știu să-și vândă marfa deloc.
Intr-adevar o politica sanatoasa a acestor baieti. Este notabil un alt aspect: jocurile foarte vechi au fani, dar de multe ori suportul oferit de sistemele de operare sau de producatorii de drivere aduc imbunatatiri produsului lor, care pot face jocul incompatibil cu sisteme mai noi. Exista workarounduri: emulatoare, instalarea unui SO mai vechi, neaducerea la zi a driverelor, metode care au mari dezavantaje. Prin eliberarea codului, comunitatile de jucatori pot modifica si recompila jocul pentru sistemele actuale, prelungind indefinit viata produsului initial, aducand noi fani jocului (care poate nu au avut acces la acesta in zilele sale de glorie) si ajutand indirect firma producatoare - gamerul vede cu ochii lui ce au facut baietii astia la vremea respectiva, se convinge cu ochii lui ca sunt meseriasi si cumpara jocurile mai noi ale firmei.
De acord cu tine!
data viitoare poate puneti si o captura de ecran din interiorul jocului